Hari-hari Mendatang

Salam blogger....

Hari ni aku rasa mcm nk update blog ni....Rasa diri ni mcm nk muhasabah diri....Apakah kebaikan yang dah aku buat dan perlu ku teruskan...Apakah perkara yang x sepatutnya aku buat? Dan semestinya harus ku eliminate dari hidup aku...Apakah dugaan yang telah aku lalui dan yang akan aku tempuhi akan datang? Apakah kegembiraan dan kesedihan yang telah aku lalui dan akan aku lalui selepas ini?...Segala yang telah ku lalui terpahat kemas dalam kotak fikiranku dan ada yang begitu kemas terpalit dalam hatiku.....Namun apakah pula yang akan aku lalui selepas ini? segalanya masih samar2........

Blogger.....
Anak -anak aku merupakan dugaan bagiku....Bila melihat wajah-wajah yang masih belum kenal erti hidup, kekadang hati aku pilu....sekecil itu, mereka telah melalui saat-saat yang mendebarkan...Anak ke-3, melalui saat getir dengan pembedahan jantung, Anak ke-2, asthmanya..alhmdllh x kritikal...., dan kini anak ku yang pertama: kasihan dia...rupa2nya, dia cuma ada satu kidney.....baru saja dpt detect.....keadaan ini menyebabkan kami terpaksa mengambil keputusan untuk menyunatkannya awal dan melakukan sedikit surgery....mungkin memang sudah tertulis didalam lembaran hidup aku....setakat ini, hanya keluarga terdekat shj yang mengetahui keadaan anak sulong aku....namun begitu aku tetap bersyukor sbb dapat kesan awal...so boleh la buat apa2 precaution n prevention.....Perubatan tradisional mengatakan anak aku ada 2 kidneys ( > 3 tmpt dh aku tanya)....aku x akan putus asa....

bubbles; sahabatku pasti kau akan tau lps ni mslh anak sulong aku sb cuma ko sorg je yang ikut blog ni (soalan ko dh terjawab kat sini).....Keadaannya sihat spt budak normal...cuma sejak kebelakangan ini, dia agak sensitif....dan yang aku perasan, sejak kebelakangan  ni jugak, dia selalu sakit kepala dengan panas bahagian mata kalau terlalu panas..ikut cam aku(x tahan panas)....ko doakan lah anak2 aku sentiasa sihat dibawah lindunganNya....Mmg sedih hati aku ni tp aku pasrah dengan ketentuanNya.....Mungkin ini bahagian aku....Dan aku tetap bersyukur sbb aku tau segala-galanya awal.....

2 comments:

bubbles said...

kawanku,
aku sedih sgt dgr pasal situasi anak kau.. aku harap kau tabah menghadapi dugaan Allah ni faizah.
insya allah semuanya akan ok, byk kan doa. aku pun akan turut doakan semoga semua nya akan dimudahkan utk kau sekeluarga.

take care my dear fren. i hope u'll be strong for the sake of the children.

love, bubbles.

Blinks said...

tq fren 4 ur supports....